Niin se elokuu menee

Olen elokuun toisella puoliskolla pohtinut, että mielenmaisemaa värittävät syksyn ja talven lähestyvät kuviot. Kuten muuttolinnut, olen aikaisempina vuosina marraskuun alkupuolella suunnannut etelään, houkuttelevan seikkailun perässä. Kuitenkin tällä kertaa realiteetit, erityisesti työtilanteeni, saattavat tarjota haasteita tälle houkutukselle.

Tunnen kuitenkin, että vielä on aikaa antaa syksyn tarinoiden ja talven tarpeiden paljastua. Kukapa tietää, mitä uusia mahdollisuuksia ja näkökulmia ne tuovat tullessaan. Terveys on onneksi pysynyt luotettavasti hyvänä, ja siihen voin kiittää intohimoista liikuntaharrastustani sekä monipuolista viikkoelämääni. Olen vakuuttunut siitä, että nämä ovat avaimet hyvinvoivan elämän perustuksiin, erityisesti iän karttuessa.

Liikunnan merkitys on minulle korvaamaton. Se ei ainoastaan pitänyt kehoni virkeänä, vaan se on myös tuonut mukanaan iloa ja energiaa arkeeni. Samoin viikkoelämäni monipuolisuus on kohottanut henkistä terveyttäni. Syksyisissä maisemissa liikkuminen ja sosiaalisten suhteiden ylläpitäminen ovat minulle arjen aarteita, jotka auttavat minua pysymään tasapainossa.

Vaikka lähteminen etelän lämpöön houkutteleekin kuin lintuja siivillään, tiedän, että arki tarjoaa omat ainutlaatuiset aarteensa. Aika näyttää, mitä syksy tuo tullessaan, ja olen valmis ottamaan vastaan syksyn ja talven tarinat avoimin mielin. Jatkan aktiviteetteja terveen kehon ja mielen ylläpitämiseksi, sillä olen vakuuttunut siitä, että liikunnalla ja sosiaalisuudella on voima pitää meidät kaikki elinvoimaisina, riippumatta iästämme.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

The Parturi kokemus

Kuntosalit Suomessa ja asiakaspalvelu

Omassa kotona pitkästä aikaa